header
 3.  ניתוח דוחות כספיים של המועצה האנטי דתית גבעת שמואל
 
פנייה אישית למבקר הפנימי  של עירית גבעת שמואל מר דוד שרוני.

אדוני הנכבד, אינני יודע מהי הכשרתך המקצועית וכיצד נתמנית לתפקיד מבקר הפנים בעירית גבעת שמואל, אבל כיון שאתה עולה לנו 617,573 ש''ח לשנה, נא קבל מספר תובנות מרו"ח שידיו לו רב (תרתי משמע) בביקורת ברשויות המקומיות.

נתחיל ב 3  אקסיומות שהן כללי זהב בביקורת חשבונות ברשויות מקומיות.

 1.   מאז ומעולם גופים ציבוריים נהנים מתקציבי עתק ומאנשי ציבור השואפים לחלקם באופן המיטיב עם מעמדם הציבורי ו/או הכלכלי.
 
 2.  לעולם יתבצעו העברות כספי ציבור למקורבים בסעיפים שהגדרתם מעורפלת כגון תרבות תורנית ו"הוצאות אחרות".
 
 3.  לעולם לא יהיה עודף תקציבי בפעילות המועצה הדתית.ואף אם "ארע" שחסכו כסף בסעיף אחד, הרי הוא יופנה מיד לתרבות תורנית ו/או להוצאות אחרות. וזה הבזבוז הגדול כי אסור   שכסף ישכב ללא מטרה וחייבים להוציאו בכח.   
 

כעת הנך כשיר לבחון  את נתוני הדוחות הכספיים של המועצה הדתית גבעת שמואל.
 בטבלה זו מוצגים&nbsp
_/;נתוני אמת שהושגו תוך סיכון אישי של גורמים מתוך המערכת ,על מנת לעזור לך בתפקידך, להוציא את האמת לאור, לטובת תושבי גבעת שמואל.
טבלה תרבות תורנית.jpg
 
הנך רואה כי סעיף תמיכות לגופים ולאנשים פרטיים שיו"ר המועצה הדתית חפץ ביקרם עולה בהדרגה עד לשנת 2013 ומגיע לשיא של 320,561 ש''ח.

בשנת 2015 הוחלף רו"ח ובין צעדי המנע והזהירות הורידו פרופיל ולפתע נמצאה דרך לחסוך בהוצאות וסך סעיף התמיכות יורד לסכום אפסי של 12,843 ₪ ובסה"כ מצליחה המועצה האנטי "לחסוך" כ 120,000 ש''ח,אך מכיון שאי אפשר לחנוק לגמרי את המקורבים התמיכות נותבו לסעיפים הלקוחים מחדר הנחיצות כפרסומים והווי דת ואירועים.

מכאן ואילך התמיכות כביכול "מסתכמות" רק ב 35000 ש''ח לשנה עבור אילני חסד בתור קמחא דפסחא. ואת הכסף הגדול של התמיכות שאותם רוצים להסתיר קוברים בסעיף הווי דת ואירועים ,עובדה המביאה לעלייה מטאורית הנראית בעליל.
 
ומה יש ליו"ר המועצה האנטי דתית לומר על הבדיחה?     

כמו כל יהודי ,יליד רחובות , גם הוא עונה בבדיחה ולהלן ציטוט ממכתב התגובה    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כיצד1.png          : 
כיצד2.png
 
לקרא ולא להאמין !

פעילות תרבות תורנית נעשים בהתאם לתקציב מאושר של המועצה הדתית...

להוי ידוע כי תקציב המועצה הדתית מהווה תוכנית עבודה שנתית כתובה. (הדגשה במקור)

ומבלי למצמץ -  "זה לא ריאלי להכין תכנית עבודה פרטנית על פעולות תרבות תורנית מאחר והתקציב אינו בנוי בסעיף זה על משכורות ושכר אלא על פעילות תרבות תורנית לא תמיד צפיות."

כלומר זו באמת לא היתה אשמתו של יו"ר המועצה האנטי דתית שנאלץ לחרוג ב-350,000 ש''ח מהתקציב שהרי פתאום ביום בהיר נפלו עליו חגי תשרי, ממש סתם כך באמצע החיים.
יו"ר המועצה האנטי דתית חוטא אל האמת כאשר הוא כותב כי הוצ' תרבות תורנית נעשית במסגרת הקצובה המאושר של המועצה הדתית. החבר'ה במועצה משתוללים וחורגים בצורה גסה ולמעשה מצפצפים על התקציב, והכל במטרה להוציא מאות אלפי ש"ח מהתקציב הציבורי, בדרך עקלקלה של כספים יחודיים, שאינן עוברים ביקורת ציבורית מקדמית.
ואם רצונך אדוני יו"ר המועצה האנטי דתית בהפניה ל"נורמה מחייבת". אומר לך כי גם לעסקנים פוליטיים חסרי הכשרה מקצועית המתיימרים לדאוג לשרותי דת,  יש בהחלט נורמה מחייבת והיא "לעסוק בצרכי ציבור באמונה". רק זה ולא יותר.
 

 
 מהו היעד הסופי של מאות אלפי השקלים היוצאים מהקופה הציבורית מדי שנה?

שחיתות קיימת בכל מקום ומגזר. אין לה צבע, טעם וריח. אין לה דת גזע ומין. יש מושחתים בימין ויש בשמאל, יש דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, נשים וגברים.מי שמחפש את האשם האמיתי יבחן תחילה את השיטה. אינני מחפש להפליל את בעלי התפקידים במועצה הדתית, אינני מתיימר וגם איני רוצה לחשוף בפומבי  עבירות של מרמה והפרת אמונים או פעולות תוך ניגוד עניינים, במסגרת מילוי תפקידם הציבורי. יש רק לבחון מה בשיטה מאפשר לבעלי כח ציבורי, אנשי מינהל ,לעבור בקלות על החוק. ישנה קורלציה מובהקת בין שחיתות אנשי ציבור לארגון הציבורי הלא תחרותי בו הם פועלים. ארגון הפועל בסביבה לא תחרותית מפיק מוצרים נחותים, ואם המועצות הדתיות אכן פועלים בחוסר שקיפות מירבי הרי שמי שנפגע  ביותר הוא הציבור והמטרות עבורם הוקמו המועצות הדתיות. מצב בו, עסקנים הנותנים שרותי רבנים ורבנים שהם עסקנים, מביא בהכרח לירידה בקרנה של הדת ולעזיבתה בקרב הצעירים החשים דם רע זורם בעורקיה. 

בשורות הבאות אציג את הקלות הבלתי נסבלת , המפתה אנשי ציבור, להפסיד את עולמם, בתקוה למנוע מבעוד מועד  הוצאת שם רע לדת וגרימת חילול השם,..
 
 
דרך 1.  רכישת שירותים מאנשים מקורבים, כאשר המהות הכלכלית האמיתית, הינה העברת תשלום המכיל הטבה כספית ניכרת ביחס לשרות אותו הם מעניקים לציבור.
.
דרך 2.  העברת תשלומים לספקים , אשר מפרישים חלק מהתקבול לטובת המיטיב אתם. כך סיפקה מועצה דתית בישוב מסוים ריהוט בשווי 400,000 ₪ אע"פ שמחיר השוק הינו רק 200,000 ₪. כמו כן במקרה נוסף הותנתה העברת סכום של עשרות אלפי ₪ לבית כנסת בתמורה להעסקת בן משפחה כחזן בימים נוראים.
.
דרך 3.  הנפקת חשבוניות וקבלות פיקטיביות- בשיטה זו מוצגים לפירעון חשבוניות שכביכול קשורות לאירוע, שיעור או כל פעילות בעל ניחוח דתי. החשבוניות מתועדות אמנם בתיק "תיעוד חוץ",כנדרש בהוראות ניהול ספרים (מלכרי"ם), אך התיעוד נקבר קבורת חמור במערכת הנה"ח. המבקר פנימי "יאכל" את ההסבר כי מדובר בפעולת תרבות ואילו המבקר החיצוני כלל אינו מתעניין במהות ההוצאה

דרך 4.  תשלומים המועברים לחשבונות בנק המייצגים ספקים שונים-בשיטה זו נעשות העברות  קטנות ל"ספקים" שונים במהלך שנת הפעילות, ספקים חד פעמיים בסכומים נמוכים מ 3000 ₪ אשר אינם מחייבים כל מכרז. מבדיקה עולה כי
חשבונות הבנק נשלטים ע"י כתובת  Protocol Internet  IP)) אחת. לפעמים הכסף נמשך במספר כרטיסי משיכה אבל תמיד מאותו כספומט. לפעמים החשבון מאופס באותו יום כדי למנוע דווח לרשויות המס.

דרך 5.  חשבונות המעבירים סכומי כסף לחו"ל תמורת כביכול שירות או מוצר בחו"ל.